Notulen straatmanagers bijeenkomst 16 april 2024
Notulen inzien? Vul deze vragenlijst in om toegang te krijgen.
Vanwege de gevoelige aard van sommige onderwerpen worden aanvragen sterk gemonitord. Het kan daarom enkele dagen duren voordat u toegang heeft tot de notulen. Deze notulen worden aangeboden via Google Drive. U hoeft maar één keer toegang aan te vragen.
Onderwerpen
Aanwezig:
Aanwezig: Stephanie, Paul, Annemarie, Joop, Karin, Jessica, Tessa, Kim, Helene, Marc, Berry, Mark, Rob, Angelino, Thea, Ellen.
Afwezig met bericht:
Trev en Eva, Tom, Dave
Notulen
- Welkom Jos en openingswoord door interim voorzitter Paul, deze deelt mede dat de organisatiestructuur straatmanagers wordt aangepast. Mede ingegeven doordat Paul ook straatmanager is in de Nassaulaan. Ook worden alle straatmanagers uit centrum A in een straatapp vermeld zodat iedereen geïnformeerd wordt.
- Wordt voor kennis aangenomen. Vera Rood, geen straatmanager.
- Notulen 23 jan. 2024 goed bevonden.
- Best of Bussum heeft een goede start gemaakt. Ondernemers zijn tevreden over de uitstraling van Facebook en Instagram. Er is voldoende content om digitaal de site te vullen. Tessa zal bedrijven en ondernemers actief blijven bezoeken. Aanmeld formulieren zullen onder de aandacht blijven staan om deel te nemen aan het digitale platform.
- Update social media: Tessa geeft uitleg van de analyse bezoekers van het platform. Het platform Best of Bussum wordt goed gevolgd en daar waar verbetering nodig is zal Tessa activiteiten ontwikkelen.
- Evaluatie Spring is in the air: Het evenement is goed ontvangen zowel door de deelnemers als de bezoekers. Iedereen was het eens dat het evenement veel bezoekers heeft aangetrokken. De organisatie die de pleinen van verschillende activiteiten heeft voorzien kan terug kijken naar een geslaagde formule. Ook de verschillende activiteiten in de aanloopstraten buiten het centrum waren goed bezocht. Het is wel van belang dat een goede uitleg wordt gegeven over wat het event inhoudt zodat meer ondernemers in of nabij hun onderneming ook mee gaan doen. Dit is van groot belang om een betere verbinding te krijgen tussen de verschillende pleinen en aanloopstraten onderling. De organisatie gaat hierover nadenken en zal bij de tweede editie hier uitvoering aan geven. Ook was de wens om kleinere kramen beschikbaar te maken.
De uitgaven zijn overeengekomen met de begroting. Advertentiekosten Goois weekblad zijn buiten de begroting gehouden. Deze worden vergoed uit de algemene middelen. Verschillende straten hebben deelgenomen met uitstraling of attracties die betaald worden uit de straat budgetten. - De zomer decoratie verzorgd door Avontuur wordt 11 mei opgehangen in het centrum. Ook zullen er weer verschillende kabels worden bevestigd.
- Koningsdag zaterdag 27 april is door Dave en Tom in centrum A wederom verzorgd. Dit zal inhouden dat de verkoop door kinderen met hun ouders wederom weer wordt gedaan. Op het Wilhelminaplantsoen zullen tot 100 kramen worden geplaatst en deze zijn zo goed als ingevuld. Meerdere plaatselijke ondernemers zullen deelnemen aan Koningsdag. Tessa heeft inmiddels al digitaal aandacht gegeven aan dit evenement.
- De vraag was of Koningsdag een evenement moet zijn waar de ondernemers in de toekomst meer betrokken willen zijn. We zullen de afweging moeten maken of we dit de gemeente willen laten doen of dat wij als ondernemers dit evenement omarmen. Inventarisatie door de straatmanager of hier behoefte aan is. De volgende vergadering wordt hier aandacht aan besteed.
- De Langste Eettafel in de Kapelstraat zal georganiseerd worden op 23 juni 2024. De vergunning is aangemeld en er wordt nog gewacht op toestemming.
- De Huizerweg zal op vrijdag 28 juni 2024 Bohemian Summer Night organiseren. Iedereen die hieraan wil meedoen is van harte welkom. Het is de bedoeling dat je bedrijf wordt gepromoot of als ondernemer contacten wil leggen met de bezoekers van dit evenement. Als je hierover meer informatie wilt, dan kan je contact opnemen met Stephanie 06 8378 3294 of contact@bestofbussum.nl.
- Elroy van den Bout zal snel uitleg gaan geven over zijn inzet om lege winkelpanden in Bussum weer in te vullen met een onderneming.
- Ondernemers kunnen bij de gemeente aangeven, indien dat tot de mogelijkheid behoord graag invulling te geven aan leveringen aan de gemeente.
- Rondvraag: Rob geeft aan dat OVGM een enquête gaat uitdoen aan alle ondernemers in Bussum. De vraag deze in te vullen anoniem zodat duidelijk wordt welke problematiek en verbeterpunten nodig zijn om Bussum te versterken. Dit zal dan met de bestuurder worden besproken. Ook vraagt Rob naar duidelijkheid van ondernemers om goed te communiceren over openingstijden. Rob heeft signalen ontvangen van bezoekers dat de vriendelijkheid van sommige ondernemers te wensen overlaat. Berry vraagt of we de volgende bijeenkomst het Sinterklaas evenement kunnen bespreken zodat we op tijd dit evenement klaar hebben. Ook wil hij graag dat de eerste zondag van de maand weer actief wordt ingezet door ondernemers en bekendheid krijgt bij de inwoners. Jessica is zwaar teleurgesteld over de gesprekken met de gemeente. Er is veel besproken maar daarna is het stil gebleven over de inrichting van de Nieuwe Brink. Marc dat op 5 mei wederom Bussum wordt aangedaan door de legervoertuigen en er zullen verschillende activiteiten worden gedaan in het centrum. Kim wil graag een straatartiest verzorgen. Zij laat weten wanneer om een vergunning aan te vragen indien dit nodig mocht zijn.
Punten van aandacht en ontwikkeling
- Grafische vormgeving en organisatorische activiteiten kunnen uitgevoerd worden door Tessa. Werkzaamheden die buiten het algemeen belang vallen kunnen worden gefinancierd met het straat budget. Zij is ook beschikbaar voor opdrachten vanuit een winkelier. Denk hierbij aan grafische vormgeving, onderhoud van WordPress websites en beheer van Social Media. Zij is te bereiken via contact@bestofbussum.nl
- Landstraat, stroompunt, kerstverlichting bij Slagerij van Angelino.
- Kerstverlichting in bomen Scapino zoekt een aansluitpunt
- Voorstel voor het plaatsen van de Kerstbomen Avontuur 2024
- Tessa en Jos zullen nieuwe activiteiten digitaal uitwerken en bekendmaken.
Dank voor uw aanwezigheid,
Met vriendelijke groet,
Jos de Lange.
Sluiting bijeenkomst 20.30 uur.