Overzicht statistieken van BoB gedurende het 2e, 3e en 4e kwartaal van Best of Bussum. Het 2e kwartaal is de start van BoB.
2e kwartaal
Bereik: 53.523 (Groei: 100%)
Groei: 405 (Start: 979 | Groei: +41,37%)
Interacties: 3000
3e kwartaal
Bereik: 17.800 (Groei: -66,77%)
Groei: +320 (Start: 1384 | Groei: +23,12%)
Interacties: 1800
4e kwartaal
Bereik: 32.800 (Groei: +33,1%)
Groei: 351 (Start: 1704 | Groei: +20.6%)
Interacties: 2900
Gemiddelde statistieken voor soortgelijke IG kanalen
Gemiddeld
- Bereik: 135.000
- Aantal volgers: Totaal 1000 – 1800 volgers.
- Interacties: 12.675.
Werkelijkheid (BoB)
- Bereik: 195.700
- Aantal volgers: +1076 volgers.
- Interacties: 8700.
Kanttekeningen
- In het 2e kwartaal hebben we waanzinnig veel interactie gehad met andere partijen door SiiTA, deze deelacties en interacties hebben de massieve groei van BoB gedragen.
- In het 3e kwartaal hadden we enkele grote activiteiten die door ondernemers of andere partijen werden georganiseerd. BoB droeg hieraan bij, maar had online geen andere functie dan promotie (beperkte interactie). Daarnaast was er ook sprake van een rustige periode (zomervakantie).
- Groei is in het begin altijd het grootst, toch weten we die trend nu voort te zetten door de vele verhalen op BoB, evenementen (SCV, koopjesdag etc) en de bijdrage acties. Deze groei kan nog groter worden door meer deel- en bijdrage acties.
- De groei van het bereik in het 4e kwartaal, ondanks alle adverteerders die niet-adverteerders verzuipen in november en december, is te danken aan het feit dat er in dit laatste kwartaal samenwerkingen zijn ontstaan. Met name consistent geschikte video’s voor de verhalen (die 24 uur blijven staan) en Santa Claus Village. Zaak is om dit voort te zetten EN meer bijdrager acties te krijgen (dit blijft permanent op de tijdlijn staan). We zijn dit kwartaal niet alleen enorm gegroeid qua bereik en interacties, we hebben het ook gedaan in de meest onmogelijke periode.
- We hebben een relatief groot bereik, een gezonde groei qua volgers, maar relatief weinig interacties. We hebben meer interessante content nodig!
Doelstellingen 2025
- Meer bijdrager acties.
- Meer op elkaar reageren.
- Meer kleine acties en activiteiten (continue).
- Advertenties, vooral in de november- en decembermaand en voor grote evenementen.
Doelgroepen
Demografie IG
2e kwartaal
- Bussum: 49,1%
- Naarden: 13,7%
- Hilversum: 7,3%
- Huizen: 5%
- Amsterdam 3,7%
3e kwartaal
- Bussum: 49%
- Naarden: 12,2%
- Hilversum: 6,5%
- Huizen: 4,5%
- Amsterdam: 4,2%
4e kwartaal
- Bussum: 49.6%%
- Naarden: 11.6%%
- Hilversum: 6%
- Huizen: 5,7%%
- Amsterdam: 3,8%
- Almere 2%
- Blaricum 1,1%
- Utrecht 1%
- Laren 0,8%
- De balans ziet er goed uit, er is veel winst te behalen door gericht te gaan adverteren op: Amsterdam, Almere, Blaricum, Laren, Weesp en Muiden.
Leeftijdsgroepen IG
2e kwartaal
- 13-17 jaar: 0,4%
- 18-24 jaar: 3,6%
- 25-34 jaar: 13,7%
- 35-44 jaar: 27,5%
- 45-54 jaar: 30,9%
- 55-64 jaar: 18,4%
- 65+ jaar: 5,2%
3e kwartaal
- 13-17 jaar: 3%
- 18-24 jaar: 2,6%
- 25-34 jaar: 16,7%
- 35-44 jaar: 28,1%
- 45-54 jaar: 25,8%
- 55-64 jaar: 19,1%
- 65+ jaar: 4,7%
4e kwartaal
- 13-17 jaar: 0% (?)
- 18-24 jaar: 2,7%
- 25-34 jaar: 17,2%
- 35-44 jaar: 28,8%
- 45-54 jaar: 28%
- 55-64 jaar: 18,1%
- 65+ jaar: 5,2%
- Het lijkt erop dat Instagram is gestopt met het meten van statistieken van jongeren onder de 18 jaar.
- Duidelijke verschuiving naar onze doelgroep (25-34 jaar). Mag wel meer nadruk op komen!
Man/vrouw IG
2e kwartaal
- Man: 17,6%
- Vrouw: 82,3%
3e kwartaal
- Man: 21,7%
- Vrouw: 78,3%
4e kwartaal
- Man: 21,1%
- Vrouw: 78,9%
- Content voor mannen is op BoB nagenoeg afwezig. Gemiste kans!