Het verhaal (ook wel Story genoemd) is een feature van Instagram die een post, gedeeld in dit verhaal, 24 uur lang laat staan.
Een verhaal is heel specifiek bedoeld voor de volgers van een kanaal, iedereen die interesse heeft in het centrum van Bussum en BoB volgt kan deze verhalen zien. Het bereik van je doelgroep is dus enorm goed.

Hoe krijg ik mijn content op BoB?

Dit is heel simpel, hoewel we een aantal richtlijnen hebben is het erg makkelijk om in het verhaal van BoB terecht te komen. Deze richtlijnen zijn als volgt:

  • Tag @bestofbussum. Hoewel er veel op de tijdlijn voorbij komt, komt lang niet alles dat jij post bij alle volgers terecht, dus ook niet bij Best of Bussum. Vergeet dus niet te taggen zodat BoB weet dat je wat nieuws hebt gepost!
  • Ga voor video’s. Mensen kijken veel liever video’s dan foto’s. Wil je nog beter scoren? Zorg dan dat er mensen in beeld zijn. Uitzonderingen zijn: Foto’s van winkeleigenaren en/of personeel in actie, vacatures en activiteiten. Desondanks is het altijd beter om een video aan te leveren.
  • Zorg voor kwaliteit. De filmpjes (reels) hoeven echt niet perfect te zijn, maar zorg wel voor een rustig en scherp beeld. Zie het als het visitekaartje van jouw winkel.
  • Gebruik muziek als er niet gesproken wordt.

Wat delen we niet

  • Wij zijn gesloten van dan tot dan.
  • Veel text. 2, hooguit 3 zinnen is echt de max. Men leest het niet.
  • Filmpjes die maar 1 product of 1 set laten zien.
  • Je zit niet in het centrum van Bussum, dit initiatief is voor ondernemers die reclamebelasting betalen.
  • Gebruik van teveel stickers, te druk beeld.
  • Het verhaal is niet duidelijk.

De post voldoet aan alle eisen waarom wordt deze niet gedeeld?

  • We hebben teveel content, we wisselen de ondernemers af.
  • We hebben teveel van dezelfde soort content.