Jouw zaak in the picture op BoB!

Hoe krijg ik meer zichtbaarheid op Bob? Is een vraag die we zeer regelmatig krijgen. Naast de standaard voorstelronde zijn er nog andere manieren om aandacht te krijgen voor jouw zaak. We hebben daarbij te maken met op dit moment twee platforms, namelijk Facebook en Instagram. De nadruk ligt op Instagram, maar Facebook biedt ook nog steeds mogelijkheden. Hieronder meer.

Aandacht op de tijdlijn

Aandacht op de tijdlijn. Dit geldt voor zowel Facebook als Instagram. We beperken de content heel sterk op de tijdlijn juist omdat het een tijdlijn is. Deze informatie is heel makkelijk vindbaar als men terugkijkt naar de ontwikkelingen van Best of Bussum. Daarnaast verdringen posts elkaar op het moment dat we veel posts online zetten op één dag. Nadeel: Het heeft op korte termijn relatief weinig bereik. Voordeel: Het heeft op lange termijn relatief veel bereik.
Hoe kom je op de tijdlijn? Stuur een mail naar contact@bestofbussum.nl met informatie over één van de volgende onderwerpen:

    • Nieuwe zaak.

    • Nieuw concept.

    • Acties (geen kortingen!) denk aan rad van fortuin, winacties, een gratis uniek/custom item bij aankoop van X of Y.

    • Evenementen.

    • Limited editions en de enige zaak in Bussum die het verkoopt.

    • Eigen unieke productlijn.

    • Exotische tijdelijke producten, denk aan handgemaakte import van cultuur X of Y.

Aan de hand van de informatie die wij ontvangen wordt er een artikel samengesteld met informatie die dan op de tijdlijn van Facebook en Instagram gezet worden en ook nog in het verhaal van Instagram aangestipt wordt mits daar ruimte voor is.
Zet duidelijk in de mail waarom jouw actie/product/etc. zo bijzonder is, het wanneer, waar, waarom, wat en ook hoe.

Aandacht in de verhalen

Hiervoor gebruiken we uitsluitend de Instagram-verhalen. Deelname is heel simpel: Tag Best of Bussum in jouw verhaal en/of Instagram tijdlijnpost en wij kijken of:

    • De content in aanmerking komt voor een BoB verhaal.*

    • Er op dat moment ruimte is om te posten in het verhaal.

 

*Let op: BoB is geen verklaring verschuldigd! Deze kanalen worden gerund door één persoon, verhalen staan slechts 24 uur online, ze kunnen niet altijd op tijd opgepikt of ingepast worden.

 

Hoe vergroot je de kans dat jouw bericht prioriteit krijgt en wordt gedeeld:

    • Doe aan samenwerkingen met andere ondernemers —(hoge prioriteit!)Vraag ook vooral op voorhand om ondersteuning van BoB om een klein evenement te realiseren! Wij kunnen helpen met faciliteren, niet alleen via social media.

    • Verzin kleine evenementen —(hoge prioriteit!)— Vraag ook vooral op voorhand om ondersteuning van BoB om een klein evenement te realiseren! Wij kunnen helpen met faciliteren, niet alleen via social media.

    • Houd het concept simpel, er is weinig ruimte in een verhaal om informatie te verschaffen.

    • Zorg voor een mooie foto of reclame-uiting, of stel je verhaal zelf samen zodat deze 1 op 1 gedeeld kan worden.

    • Neem contact op via e-mail als er sprake is van een specifieke datum, we zorgen dan dat er ruimte is voor jouw verhaal.